در روزگاری که خرید کارت‌های اینترنتی امری متداول برای رسیدن به شبکه‌ای از اطلاعات، درون پنجره‌های کوچک اینترنت اکسپلورر از دل نسخه‌های محبوب ویندوز xp بود. صحبت از خرید و فروش محصولات دیجیتالی در این بستر نه تنها به‌ مثابه شوخی و طنز استفاده می‌شد؛ بلکه یادآور یکی از بزرگ‌ترین شبهات فناوری‌های قرن بیستم میلادی، یعنی سفر انسان به کره ماه بود. سؤالی مهم که حتی در این زمانه دلایلی قطعی از طرفین این مناقشه مبنی بر صحت ادعایشان مطرح نشده‌است.
در آن زمان که هنوز مردم ایران کسی از فروشگاه‌های اینترنتی خرید نمی‌کرد، دیجی کالا ظهور کرد.

سرآغاز دیجی کالا

تصویر زیر یکی از عجیب‌ترین تصاویر برای کاربران دیجی کالا است که از زمان شهرت این فروشگاه اینترنتی با آن آشنا شده‌اند. تصویری از روزهای نخستین فعالیت بزرگ‌ترین وبسایت تجاری ایرانی از بهمن 1385 شمسی و از زمانی که برادران محمدی به رویای تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه فکر می‌کردند بیش از 15 سال می‌گذرد؛ جمع کارمندان 5 نفره این شرکت هم‌اکنون به بیش از 2000 نفر رسیده که خود ظرفیت و اهمیت توجه به استارت آپ‌های جدید را نشان می‌دهد.

تصویر قدیمی سایت دیجی کالا

 

مسیر پیشرفت دیجی کالا

مسیر پرفراز و نشیب این فروشگاه اینترنتی نقاط عطف ویژه‌ای داشته که جذب سرمایه از سرآوا پارس در سال 1391 قطعاً یکی از این نقاط برجسته این وبسایت ایرانی است. سرآوا پارس نقطه پایانی این افزایش سرمایه نبوده و شهرت فعالیت‌های دیجی کالا در خارج از مرزهای ایران پای شرکت اینترنشنال اینترنت (IIIC) اروپایی را به ایران بازکرد؛ و در ازای 21 درصد از سهام یک شرکت آینده‌دار ایرانی، 100 میلیون دلار از دارایی‌های خود را در دیجی کالا سرمایه‌گذاری کرده‌است.

تجربه خرید حضوری دوربین توسط برادران محمدی که نهال ایده فروشگاهی همراه با نقد و بررسی را کاشت؛ اینک تبدیل به درختی تنومند در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی شده‌است و برای توضیح میزان پیشرفت این وبسایت همین بس که رویای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم داشتن کسب‌وکاری شبیه به دیجی کالا است.

 

سایت دیجی کالا

 

توسعه، آفت یا گام جدید دیجی کالا؟

داشتن بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در کشوری با 80 میلیون جمعیت علاوه برداشتن محاسن فراوان برای اقتصاد و اشتغال‌زایی، معایبی برای این صنف خواهد داشت.این استارپ نیز مانند اکثر استارت آپ‌های بزرگ جهانی تمامیت‌خواهی را از دیجی استایل و در حوزه پوشاک آغاز کرد؛ و در سال 1395 با خرید یکی از اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان تازه تأسیس به نام فیدیبو ادامه داد؛ این مسیر به این مرحله ختم نشده و خرید کسب‌وکارهای کوچک و تأسیس زیرمجموعه‌های متنوع مثل دیجی پی (اپلیکیشن و درگاه پرداخت دیجی کالا) همچنان ادامه دارد. هرچند که توانایی‌های مالی این شرکت به بهبود مسیر این کسب‌وکارها مانند افزایش کتاب‌خوانی از طریق خرید فیدبیو کمک شایانی کرده است اما تمامیت‌خواهی مسئله‌ای است که امروزه در دنیای فناوری با نظارت‌های قانونی قابل کنترل است؛ اما وجود ضعف‌های قانونی در کشور ما، مانعی جدی برای خرید ایده‌های نو توسط سرمایه‌داران ایجاد نمی‌کند.

توسعه دیجی کالا

دسته‌بندی محصولات دیجی کالا

ضرب‌المثل‌ها گاه بهترین روش انتقال داده در زبان‌های مختلف هستند.
زبان فارسی قطعاً یکی از شاهکارهای ادبیات در جهان است که داشتن مثلی قدیمی تحت عنوان “از شیر مرغ تا جان آدمیزاد” شاید بیانگر تنوع محصولات فروشگاه‌های بزرگ مثل آمازون و یا دیجی کالا باشد. دسته‌بندی‌های زیر را همه چیز می‌توان از آن خرید کرد و خرید بدون موپن از این تنوع محصولات، لذت‌بخش نخواهد بود. خرید بدون موپن یعنی خریدی بدون تخفیف!

کالای دیجیتال

  • لوازم جانبی گوشی، گوشی موبایل، هدفون، هدست و هندزفری
  • هارد و فلش، دوربین، لوازم جانبی دوربین، کامپیوتر و تجهیزات جانبی، لپ تاب و لوازم جانبی آن
  • واقعیت مجازی، مچ‌بند و ساعت هوشمند، اسپیکر
  • لوازم خانگی، تلویزیون، جارو برقی، یخچال، ماشین لباس‌شویی

خودرو، ابزار و اداری

  • خودرو‌های ایرانی و خارجی، لوازم جانبی خودرو، لوازم مصرفی خودرو
  • موتور سیکلت و لوازم جانبی موتور سیکلت، ابزار برقی و لوازم جانبی آن
  • لوازم باغبانی، لوازم و دکوراسیون اداری
  • آچار، انبردست، پیچ و لوازم یدکی

مد و پوشاک

  • انواع لباس‌های مردانه و زنانه، انواع پوشاک ورزشی
  • پوشاک ورزشی، تجهیزات سفر، دوچرخه و لوازم جانبی، کوهنوردی و کمپین
  • ساعت، دستبند، کمربند، کیف پول
  • انواع کفش، دمپایی، گیوه

فرهنگی و هنری

  • کتاب و مجله، کتاب صوتی
  • محتوای آموزشی، نرم افزار
  • آلات موسیقی، موسیقی، صنایع دستی

خوراکی و مصرفی

  • خوردنی و آشامیدنی، کالای اساسی و خواربار، لبنیات، مواد پروتئینی، صبحانه، نوشیدنی‌ها
  • بهداشت و حمام کودک و نوزاد، پوشک، اسباب بازی، سلامت و ایمنی کودک، لوازم شخصی
  • لوازم التحریر، مداد، خودکار، تراش، کاغذ
  • لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی
  • غذا و لوازم حیوانات خانگی، سرو و پذیرایی، آشپزخانه، مواد شوینده

محصولات دیجی کالا

 

سوپر مارکت آنلاین دیجی کالا

دسته‌بندی‌های فوق شاید در نگاه آغازین ترتیب خاصی را رعایت نکرده باشند؛ ولی با نگاهی ژرف‌تر، تاریخچه‌ای از دیجی کالا را بیان می‌کنند که یک شروع دیجیتالی، امروزه تبدیل به یک سوپرمارکت کامل اینترنتی نیز شده است.

چند سالی از حضور سوپرمارکت‌های آنلاین در فضای کسب‌وکارهای ایرانی می‌گذرد که از شروع‌کنندگان این دسته‌بندی جدید، سوپر مارکت آنلاین روکولند بود. سوپرمارکت آنلاین روکولند، تیر سال 1397 به مجموعه زیرگروه‌های دیجی کالا پیوست تا تجربه‌های محصولات ارسال سریع را به این غول اینترنتی منتقل کند. محصولات این دسته‌بندی با علامت سبز رنگ کامیون از سایر محصولات قابل تشخیص هستند.

باشگاه مشتریان دیجی کالا (دیجی کلاب)

جوان‌ترین زیرمجموعه دیجی کالا متولد سال 1398 است. دیجی کلاب برای همراهی بیشتر کاربران، کار خود را آغاز کرده‌است که تا زمان نگارش این متن شامل: دریافت امتیاز از طریق روش‌های مختلف و تبدیل امتیازات به کد تخفیف دیجی کالا یا سایر فروشگاه‌های اینترنتی است. باشگاه مشتریان دیجی کالا شاید تنوعی از تخفیف‌های مختلف را برای کاربران این وبسایت به همراه داشته باشد؛ اما شما بدون نیاز به خرید و یا سایر روش‌های دریافت امتیاز، هم‌اکنون از چندین روش مانند وبسایت و اپلیکیشن موپن امکان دریافت رایگان کد تخفیف فروشگاه‌های مختلف را دارید.

همکاری با دیجی کالا

زمان زیادی از خاموش شدن سرورهای وبسایت بامیلو نگذشته است. وبسایتی با بستری برای کسب‌وکارهای ایرانی که در اصلاح به آن مارکت پلیس (Marketplace) یا بازارچه گفته می‌شود. قرار مارکت پلیس‌ها بر این بوده و است که زنجیره تأمین فروشگاه‌های اینترنتی را گسترش و بهبود ببخشند. بهبود در یکی از دشوارترین حلقه‌های کسب‌وکارهای اینترنتی قطعاً وسوسه برانگیز‌تر از آن است که دیجی کالا به دنبال آن نرود. پلتفرم جدید آن که چندی دیگر تولد یک‌سالگی خود را جشن می‌گیرد آمادگی توزیع محصولات تولیدکننده و واردکننده را بر روی بستری با روزانه بیش از 2 میلیون مخاطب دارا می‌باشد. پس اگر تولیدکننده محصولی هستید از این فرصت رقابت که در بین فروشندگان محصول دیجی کالا ایجادشده، بی‌بهره نمانید.

 

مارکت پلیس دیجی کالا

برای مشاهده لیست کامل شهرهای محل فعالیت دیجی کالا و جزئیات بیشتر پیرامون ارسال و تحویل اجناس بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شهر‌های محل فعالیت دیجی کالا

 

دیجی کالا مگ

مجله تخصصی دیجی کالا که حال به یکی از مجلات معتبر حوزه فناوری کشور تبدیل شده است؛ در ابتدا فقط جهت معرفی محصولات موجود در فروشگاه، افتتاح و به مرور شامل محتواهای علمی و فرهنگی شده است. سابقه اولین حضور مجله دیجی کالا به سال 1391 و تلوزیون دیجی کالا باز‌می‌گردد که در زمان خود از پیشگامان نقد، بررسی و معرفی محصولات جدید بازارهای جهانی بود.

دیجی کالا مگ

دیجی کالا مگ چند وقتی است که پا را از محتوای متنی فراتر گذاشته و با ورود به حوزه تصویر حضور پر رنگی در بین فرهنگ و هنر دارد. کتاب، هنر و سینما جز دسته‌بندی‌های به نسبت جدید این مجله اینترنتی است؛ و احتمالاً مهم‌ترین دسته‌بندی برای کاربران فروشگاه دیجی کالا دسته‌بندی اتاق خبر است که جدیدترین رویدادها و اخبار این فروشگاه محبوب در این دسته‌بندی قرار دارد که نگاهی گذرا به این قسمت خواهیم انداخت.

با ورود به این دسته‌بندی با سایر فعالیت‌های آینده‌نگرانه این شرکت بزرگ با نام دیجی کالا نکست آشنا می‌شوید.

دیجی کالا نکست سرآغاز حضور یک شرکت ایرانی در حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته است. رویدادی کاملاً علمی با نگاهی به آینده فروش دیجیتال در کشور و حتی منطقه غرب آسیا، این‌گونه رویدادها در فرزند برادران محمدی بی‌سابقه نبوده و دوستداران دیجی کالا مسابقات از این دست مانند طراحی وسایل جدید برای ارسال خلاقانه کالا را فراموش نکرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی دیجی کالا

محتوای شبکه‌های اجتماعی دیجی کالا را می‌توان به چند دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • معرفی طرح‌ها و جشنواره‌‌ها
  • انواع مسابقات اینستاگرامی
  • اطلاعیه‌های خبری وبسایت دیجی کالا مانند استخدام، تبریک ایام و آموزش‌های موردنیاز
  • معرفی زیرمجموعه‌های آن مانند فیدبیو، دیجی استایل، دیجی پی و غیره

 

اطلاعات تماس و نحوه پشتیبانی کاربران دیجی کالا

دیجی کالا را می‌توان مبدع طرح ضمانت 7 روزه کالا در ایران دانست. طرحی که در آغاز معرفی برای کسب‌وکارهای سنتی که روش‌های پشتیبانی ضعیفی داشتند، خط‌ونشان جدی می‌کشید.
پشتیبانی دیجی کالا به چند مرحله تقسیم می‌شود:

پشتیبانی آنلاین قبل از خرید

پس از اضافه کردن محصولات به سبد خرید و کلیک بر روی ثبت سفارش وارد صفحه زیر می‌شوید که آیکون قرمز رنگ سمت چپ مشخص‌شده در تصویر پاسخگوی نیازهای شما برای ثبت سفارش و خرید از دیجی کالا است. سؤالاتی درباره نحوه ارسال، درخواست فاکتور و هر سؤالی پیرامون ثبت سفارش خرید و درخواست پشتیبانی از دیجی کالا

نحوه پشتیبانی کاربران دیجی کالا

پشتیبانی دیجی کالا پس از ثبت سفارش

پس از ثبت سفارش و خرید از دیجی کالا تمامی مراحل خرید از تأیید سفارش تا تحویل به مامور ارسال برای شما پیامک خواهد شد. علاوه بر این روش با ورود به پنل کاربری خود توانایی پیگیری خرید از این وبسایت را دارید. در صورت داشتن یک خرید موفق و سلامت فیزیکی محصول خریداری شده در هنگام تحویل، پیامک نظرسنجی برای شما ارسال خواهد شد تا نظر خود را درباره این خرید با تیم پشتیبانی دیجی کالا در میان بگذارید.

در صورت داشتن معایب بر اساس استاندارهای دیجی کالا شما باید از طریق تلفن‌های پشتیبانی یا درخواست مرجوعی از طریق پنل خود علت ارجاع کالا را ثبت کنید تا در زمان مورد نظر سفیر دیجی کالا کالای معیوب شما را تحویل گرفته و بعد از پردازش مشکل، مبلغ خرید به شماره‌‌ حساب ثبت شده در پروفایل شما عودت داده خواهد شد.

دستورالعمل‌های بازگرداندن کالا به دیجی کالا را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

بازگرداندن کالا در دیجی کالا

اطلاعات تماس دیجی کالا

دیجی کالا روش‌های مختلفی برای ارتباط با کاربران خود در نظر گرفته که بعضی از روش‌های پشتیبانی برای شما توضیح داده‌شده است. اگر خارج از مسائل و روش‌های مطرح شده نیاز به برقراری تماس با دیجی کالا دارید، از روش‌های ذیل استفاده نمایید.

  • فرم تماس با ما
  • تلفن تماس و فکس: ۶۱۹۳۰۰۰۰ – ۰۲۱ – ۹۵۱۱۹۰۹۵ – ۰۲۱
  • ایمیل: [email protected]

توجه داشته باشید که 300061930000 و 100061930000 تنها شماره‌هایی است که دیجی کالا از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک ارسال می‌کند.

برای دریافت کد‌ها و پیشنهادات تخفیف‌دار فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کد تخفیف دیجی کالا

برای مشاهده راهنمای استفاده از کد تخفیف دیجی کالا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

راهنمای کد تخفیف دیجی کالا